Takk for barnehageåret 2023/24 og god sommer!

Da er sommeren her, og ferien for barn og voksne har så vidt startet. Vi gleder oss til hva sommeren har å by på i ukene fremover.

Vi ser tilbake på et år der barnegruppen har vokst til en fin gjeng som leker sammen, ler sammen og har det rett og slett gøy i sammen. Vi har observert hvordan barna bryr seg om hverandre, hjelper hverandre og spør etter hverandre når noen ikke har kommet til barnehagen en dag.
Vi har jobbet med å skape gode lekearealer for barna. Vi snakket mye om følelser og hvordan vi ønsker at andre møter oss og hvordan vi møter andre. Vi har brukt eventyret skinnvotten og pedagogisk materiell som «Naturoppdrag» i samlingene og aktiviteter, regelleker og som utgangspunkt for turer. De minste har hatt samlinger og opplegg om sansene gjennom mange rim, regler og sanger til eventyret skinnvotten og programmet «Matnyttig».  Tradisjonelle høytider blir det selvfølgelig også brukt tid på og feks brannvernuke, friluftsliv uke, barnehagedagen, svømming, osv. har året gått som lynet.
Vi må nå si «ha det bra!» til tre i gjengen vår. De er så klare for å starte på skolen nå og vi ønsker dem masse lykke til videre på skolen og i livet 😊

Det som utgjør vår barnegruppe er at de er så lette å motivere og få med på å utforske og prøve nye ting. De støtter hverandre når noen blir usikre eller trenger hjelp. Det at vi er en aldersblandet gruppe har en stor effekt på at de yngre lærer raskere fra de store (og mer enn fra oss voksne 😉).

Til tider kan det bli ganske høy stemning i gjengen vår og da blir det vanskelig at alle føler seg hørt og sett… men, det er noe vi skal jobbe med framover.  😊
Vi er utrolig glade for at vi får lov til å være sammen med deres småtroll og vi gleder oss til neste barnehageår.

Neste barnehageår:
Vi skal være mer aktivt oppe i lavvoen igjen, vi har jo fått en så flott ny lavvo!
Det har blitt lite lavvo tid dette året pga mye sykefravær i personalgruppen. Men dette gleder vi oss til å ta opp igjen i august.
Vi vil enda en gang takke dere for forståelse og støtte i den tiden det har vært mye sykdom i barnehagen. Det har vært en tøff tid for alle – til og med i barnehager i hele Norge. Vi satser på at neste høst/vinter sesongen blir preget av mindre sykdom for alle. Og vi kommer til å starte det neste barnehageåret med ny mot og iver.

Vi kommer til å fortsette arbeidet i smågrupper med utgangspunkt i at vi er en- avdelingsbarnehage.
Styret støtter behovet til ekstra ressurs.

Fast personalgruppe består av:

Silke, Inger, Inger Hilde, Natalie, Marianne og John + ekstra ressurs

Dere har fått til sendt årshjulet med alle datoer vi allerede har satt, men husk at endringer kan forekomme.

Vi ønsker dere velkommen til foreldremøte på torsdag, 22.8.2024 kl. 19.00 og gleder oss til å fortelle dere litt mer om opplegget vi har planlagt til barnehageåret 2024/25😊

Til slutt vil vi ønske dere alle en riktig god sommer og nyt dagene sammen med familie og venner!

Vi gleder oss til et nytt barnehageår i August 😊

Silke, Inger, Inger Hilde, Natalie, Marianne og John